Az Travel Channel televíziós csatorna már 20 éve jelen van Magyarországon. A csatorna jól ismert, kialakult, stabil nézői bázisa van. A Momentum 2014 óta segíti őket márkaépítésben és aktuális műsoraik népszerűsítésben. Ez a kampány az Expedíció az ismeretlenbe sorozat egyik epizódjára összpontosított. Egy epizódot forgatott Magyarországon Josh Gates, aki Szulejmán szultán szívét kereste, amit - a legenda szerint - Magyarországon temettek el.
A kommunikációs cél a sorozat és a márka népszerűsítése volt a jelenlegi és a potenciális nézők között.
A Természettudományi Múzeummal együttműködve egy „Expedíció az ismeretlenbe" szobát építettünk a Múzeumok Éjszakája idejére. A Múzeumok Éjszakáján az emberek egy több múzeumra szóló, nagyon kedvező árú múzeumi karszalagot vásárolhatnak, amellyel ellátogathatnak a programban részt vevő múzeumokba k. Ezen alkalmakkor a múzeumok nemcsak a megszokott kiállításokat kínálják, hanem számos speciális programot is. A Természettudományi Múzeum a legnépszerűbb célpontok közé tartozik.
2015-ben a Travel Channel már nagyon sikeresen működött együtt a múzeummal. 2016-ban, az itt leírt kampányunk ideje alatt a múzeum témája "Felfedezők és hősök" volt, így programjai ehhez a témához kapcsolódtak.
A múzeumban felépítettünk egy "Expedíció ismeretlenbe" rejtélyszobát, ahol az embereknek rejtvényeket és kvízeket kellett megoldani, hogy ezek segítségével kincseket találjanak. Megterveztük vizuálisan hogyan nézzen ki a szoba, a játékok tartalmát és felépítését, koordináltuk a szoba építését, stb. A látogatók a múzeum bejáratánál megkapták a szoba térképét, szórólapokkal és kvízekkel ellátott tájékoztatót, valamint a sorozat leírását és a közelgő epizódok listáját. Az állomások egy adott epizódhoz kapcsolódtak, és a végén a múzeum kertjében a játkosoknak fémdetektorral kellett megtalálniuk a szultán sírját és elrejtett szívét. Minden játékos kapott egy Travel Channel szóróajándékot és kisorsoltunk egy fődíjat is.
A látogatók 900+ kvízlapot töltöttek ki és vittek haza - mivel többnyire 4 tagú családok voltak, kb. 3500 ember látogatott el expedíciós szobánkba.
A legnagyobb kereskedelmi televíziós csatorna bemutatta a szobát az esti híradásaiban.
Több online TVs program magazin is írt a Travel Channel kezdeményezéséről a Múzeumok Éjszakája programjai között; és számos nyomtatott és online magazin leközölte a hírt.
Szolgáltatói együttműködés: 3 napos kvíz az egyik szolgáltató Facebook oldalán - 322 bejegyzéssel az oldalon - az esemény előtt, nyeremény: dupla jegyek a Múzeumok Éjszakájára.
Széleskörű kommunikációs kampány a Travel Channel Facebook oldalán: kvízek fotókkal és videóval.
A jó partneri kapcsolat folyományaként 2017-ben is hasonlóan sikeresen együttműködtünk a múzeummal.